FAQ
VEELGESTELDE VRAGEN
Misschien zie je jouw vraag hier direct beantwoord!
Veelgestelde vragen
algemeen
1. IK BEN GEÏNTERESSEERD, WAT MOET IK DOEN?
Je kunt alvast het inschrijfformulier invullen op deze website. Volg hiervoor deze link naar de inschrijfpagina. We zullen je op de hoogte houden van de verdere vorderingen!
2. Wanneer worden de woningen opgeleverd?
Onze huidige prognose voor de oplevering is Juli 2022.
3. Kan ik als student een woning huren?
Dat kan. Echter is alleen mogelijk om te huren met voldoende inkomen volgens de inkomensvoorwaarden. Maximaal twee inkomens mogen tot één gemeenschappelijk inkomen gezien worden. Ook mogen er niet meer dan twee huurders op een adres ingeschreven staan.
4. Kan ik de woning bezichtigen?
Er zijn 3 kijkmomenten op:
- Donderdag 30 uni tussen 10.00-11.00
Schrijf je hier in voor een kijkmoment
inkomen
1. Wat zijn de inkomensvoorwaarden om te huren?
Qua inkomensvoorwaarden moet je een moet je een minimaal maandinkomen hebben dat minimaal driemaal de maandhuur bedraagt. Hierbij mogen vakantietoeslagen, eventuele 13e maand en bonussen worden meegerekend.
Voor long stay appartementen vragen we een minimaal maandinkomen dat 3.5x de maandhuur bedraagt.
2. Mogen ouders of derden garant staan als er niet wordt voldaan aan de inkomensvoorwaarden?
Bij short stay appartementen is het garant staan van ouders in overleg eventueel mogelijk. In deze gevallen zullen we per kandidaat bekijken wat de mogelijkheden zijn.
Bij verblijf in een long stay appartement is het garant staan van ouders niet mogelijk.
3. Is er, naast de huurprijs, nog sprake van servicekosten?
Short stay: de maandelijkse servicekosten bedragen €175,-. Inclusief G/W/L
Long stay: de maandelijkse servicekosten bedragen €85,-
4. Is de genoemde huurprijs inclusief warmte, water en elektra?
Dat ligt eraan! Heb je interesse in een short stay appartement? Dan is warmte, water en elektra bij de huurprijs inbegrepen. Bij Long Stay is dit exclusief en moet dit zelf afgesloten worden.
Huren
1. Wat is de minimale huurtermijn?
Voor de appartementen geldt een verschillende huurtermijn.
Long stay
Voor een long stay appartement is de minimale huurtermijn 12 maanden.
2. Hoe worden de woningen opgeleverd?
Long stay
De specificatie van de stoffering long stay appartementen kun je bekijken via deze link.
3. Wordt er een waarborgsom gevraagd? Zo ja, hoeveel bedraagt deze?
Long stay
Er wordt een waarborgsom bedraagt vergelijkbaar met een huurprijs van twee maanden.
4. Door hoeveel bewoners mag of moet de woning bewoond worden?
De woning mag door minimaal één, maximaal twee bewoners worden bewoond (kinderen worden bij dit aantal niet meegerekend)
5. Mogen er huisdieren worden gehouden?
Huisdieren zijn helaas niet toegestaan!
6. Is er parkeergelegenheid bij de woningen?
Zeker! Er zijn 41 binnenplaatsen beschikbaar. Deze bedragen €150,- per stuk per maand. Vier van de parkeerplaatsen behoren tot de acht long stay woningen.
Verder is het parkeerterrein voorzien van twee elektrische laadpalen.
7. Heeft de woning een eigen berging?
Ja, alle woningen zijn voorzien van een eigen berging.
8. Is er een gemeenschappelijke fietsenstalling?
Ja, er is een gemeenschappelijke fietsenstalling.
9. Hoe hoog is het plafond?
De plafondhoogte van de appartementen is doorgaans 2,60m. Bij enkele appartementen is het plafond nog wat hoger.
Aanmelden
1. Welke documenten moet ik aanleveren?
Afhankelijk van jouw arbeidssituatie vragen we je om een paar documenten aan te leveren:
Algemeen
- Kopie van ID (afgeschermd)
- Motivatiebrief
- Uittreksel BRP
- Verklaring huidige verhuurder / hypotheekverklaring
Ben je in loondienst?
- Werkgeversverklaring
- Loonstroken afgelopen drie maanden
- Bankafschriften afgelopen drie maanden
- Uittreksel KvK
- Winst- en verliesrekening afgelopen drie jaren
- Balans afgelopen drie jaren